4 feb. 2009

Dorinta

Liviu Jianu


Miluieste-Ti, Doamne, Sfintii, cu avere,

Ca le-am dus la templu, o mana de mere –

Si din cele mere, cate-or sa ajunga

Doamne, ca avere, Sfintilor in punga?

 

Si imi este teama, ca prin mila Ta,

Sfintii, avand mere, se vor lepada

De prea multa stare, mila, si dever,

Si le vor da, toate, celor ce le cer!

 

Si asa se face, ca oricat le duc

Sfintilor Tai, Doamne, mere, ori coltuc

Din cate o paine, raman tot saraci,

Multumindu-Ti pentru Binele ce-l faci!

 

Zi de zi, de-avea-voi sa le duc grauntii,

Din comori pe care mi le dai cu muntii,

Parca urc cu furca, nucile in pod –

De Le fac un bine, il dau la norod –

 

Si asa nu leaga Sfintii Tai un cheag,

Caci de Tine, Doamne, le este mai drag,

Decat de o paine, ori mana de mere -

Decat de avere - de cel ce le cere –

 

Le privesc icoana, doar, si ma inchin,

Si prin piept imi trece crucea unui spin,

Si le simt masura, si as vrea sa fiu

Praf pe care calca – liberi, prin pustiu…

 

4 februarie 2009

 

5 comentarii:

  1. Ce frumoasa dorinta!Fiecare dintre noi dorim ceva,fiecare dintre noi Ai cerem ceva, implinirea lor,ne aduce dragoste si...spor.

    RăspundețiȘtergere
  2. Mihaella,intr-adevar,uneori usile-mi sunt ferecate la blog,multumesc pentru intentia ta de a ma vizita, voi incerca sa rezolv aceasta problema.

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu pot decat sa ma inclin cu admiratie in fata acestui sensibil si profund poem-rugaciune!
    Ar trebui ca norodul sa invete sa se regaseasca si apoi, regasindu-se, sa iubeasca Sfintii si Dumnezeirea, fata de care se instraineaza astzi cat mai mult.
    O zi frumoasa, cu mult senin!

    RăspundețiȘtergere
  4. Intradevar,ese un poem minunat.a fost transmis de autor pe un grup.yahoo si i-am cerut permisiunea de a-l posta aici.mi-a placut enorm!

    RăspundețiȘtergere
  5. Am venit sa-ti daruiesc o floare, fie ca mireasma ei sa-ti daruieasca zambet si fericire!:)

    RăspundețiȘtergere