31 ian. 2013

Invidie,dorinta de control sau frica?


Ieri,am intrat intr-un grup de alimentatie vegana. Acolo mi-a atras atentia o postare care ducea la un blog al unui…jurnalist, si al unei…absolvente de medicina.
Am observat subiectivismul in temele postate uitand de dorinta de bine ce ar trebui sa se reflecte asupra semenului. Parca din spatele exprimarilor se ivea dorinta de control si distrugere a unei concurente, teama ca ei nu ar mai avea loc daca ceilalti vor continua sa existe.
Astfel, se intrazerea concret dorinta de anulare a medicinii alternative prin prezentarea unor cazuri care s-au finalizat nefast dar uitand in mod voit de multitudinea de copii, adulti decedati de tineri prin spitale sub asa-zisa actiune a medicinii bazate pe dovezi.
E ok sa prezinti informatii dar in mod obiectiv si nu incercand sa ridici pe un piedestal poleit cu aur o anumita categorie si sa arunci cu noroi in alta categorie. Reusite si esecuri sunt in ambele sfere medicale, iar implicarea pentru binele omului ar trebui sa duca la culegerea de cunostinte din tot ceea ce inseamna posibilitate de aducere a omului in starea deplina a sanatatii, indiferent ca ele provin din stiinta ale carei fonduri provin de obicei din industriile de profil sau din experienta de milenii a naturismului.
Domnul jurnalist avea un ghimpe impotriva celor care au ales sa creada in existenta divinitatii….e firesc ca fiecare sa-si spuna parerea, dar in mod frumos, cu intelegere si dragoste. Modalitatea dumnealui insa se axa pe o vadita dorinta de a dicta crestinilor in ce sa creada ca si cum ei nu au dreptul de a-si alege drumul.

Astazi, ajung pe un blog al unui domn care era suparat pe faptul ca unii au ales sa isi traiasca particica din viata lasandu-se indrumati de un anume Adi din Brad.
Iata, inca o dorinta de a interveni in alegerile semenilor. Indiferent de consecintele alegerii lor, ei au dreptul la a trai cum doresc.
Nu prezentarea parerii este problema, ci modul de abordare a ei.
Unii, excesiv de rationali din fire, cred ca au dreptul sa decida asupra vietilor semenilor si de a incerca sa le interzica stilul de viata.

In ambele cazuri, observam exprimarea unor pareri intr-un mod dictatorial, cu intentia de suprimare. In general aceste atitudini vin dintr-o frica interioara, neconstientizata, si dintr-o evidenta fuga de experimentare si  fuga de cunoastere.

6 comentarii:

  1. Cum zice vorba 'ceea din batrani: "gura lumii o astupa doar pamantul"
    Sa comentez pre mult nu imi permit pentru ca nu am citit si ceea ce au scris cei la care te referi dar scriu despre faptul ca am vazut multi credinciosi care par a crede mai mult in popa decat in Dumnezeu - si, din punctul meu de vedere, e absurd. Am senzatia ca e un curent... "rationalist" care i-a piscat pe multi...
    M-am distrat (amar) cand o "docta" "certa" pe cineva ca nu vrea sa faca fiicei ei in varsta de nici un an vaccinul nu stiu care si dadea exemplu cum o invatatoare s-a imbolnavit alaturi de cativa elevi - de varicela, parca - pentru ca un singur copil din clasa ei nu era vaccinat... In logica lucrurilor: daca vaccinul ii pazeste de varicela de ce au facut boala din moment ce erau vaccinati?
    Eeeh! Sunt multe de scris pe aceasta tema! :) Tata a fost farmacist, dar ne-a dat medicamente foarte-foarte rar (doar cand era urgenta) N-am facut niciodata vaccin antigripal si racesc cam din doi in zece ani! Uneori mai des, si ma tine cateva ore. Nu glumesc! Sistemul nostru imunitar lucreaza in interesul nostru :)
    Numai bine! Succese!

    RăspundețiȘtergere
  2. asa este...apare o tendinta certa de a nu gandi si a lua ca atare ce se spune doar pt ca vine de la...stiinta.iar de partea cealalta o dorinta de a subjuga pe cei care gandesc.
    Te imbratisez cu drag

    RăspundețiȘtergere
  3. Primul vacin "antigripal" l-am facut mai mult de frica! Sotul meu era în chimioterapie si mi sa spus ca daca îl îmbolnavesc nu se mai face bine în veci! Vreau sa spun ca am fost bolnava.... nu am putut definii ce era dar cred ca doua luni nu m-am simtit bine. De atunci m-am jurat ca nu mai fac acel vaccin!
    Sanatate si un weekend minunat!

    RăspundețiȘtergere
  4. Da...din pacate nu pot invinui nici medicii alopati si nici pe cei naturisti decat pentru...negare.
    Eu,am 37 de ani , dar in viata mea nu am facut vaccin antigripal...si nici mama care e diabetica si hipertensiva de peste 20 de ani.

    RăspundețiȘtergere
  5. asa este, aveti dreptate.Cred ca totusi depinde de modul in care vedem lucrurile..sunt persoane care au grija excesiva pentru persoanele iubite si stau cu drobul de sare deasupra capului..daca va cadea? Atunci ii indoapa cu medicamente, vaccinuri pentru a nu pati ceva. Asta am vazut in cazul unei colege de munca, ce face asta cu baietelul ei.
    Apoi, sunt persoane care sunt convinse ca datorita unui vaccin facut, nu s-au imbolnavit..si aici toata treaba e psihica, pentru ca si daca s-ar imbolnavi cu siguranta nu ar crede ca vaccinul a fost fara efect..ci ar gasi alt motiv.
    Eu nu merg pe varianta introducerii in organism a unor virusi in stare inactiva..chiar daca mi-ar spune ca as mai avea de trait putin timp,si vaccinul ar avea efecte miraculoase..dar..stiti vorba aia.."capul face, capul trage" :)

    RăspundețiȘtergere
  6. asa este Anne...totul se raporteaza in fond la spectrul de valori si naivitate....poate candva omul va pretui mai mult natura si starea pura.

    RăspundețiȘtergere