12 feb. 2013

Experimentare sau abandon

Viata nu este usoara…toti am vazut acest lucru.
Dorim sa facem ceva, avem de ceva timp un proiect,un vis…si stim bine ca nu este chiar imposibil.
Intr-o dimineata ne dam jos din pat si spunem “gata, vreau asta si ma apuc de treaba”.
Incepem sa cautam, sa demaram si….incep piedicile: ba ne trebuie una, ba alta, banii nu sunt suficienti si constatam ca nici nu stim clar ce am putea face.
Ba mai apar si una, doua persoane care ne spun …aaa, nu merge.Eu am “incercat” – de fapt au ajuns in acelasi loc ca si noi si au batut in retragere.
Renuntarea nu este solutia.
Inainte de a face schimbarea neaparat e necesar sa ne informam, dar nu la cei care au abandonat sau la cei care ne dau inapoi, ci la cei care au reusit. Sa citim prin carti, pe net, sa intrebam pe cei care au trecut prin experienta respectiva, dar important este sa fim constienti si sa ne dorim cu tot sufletul acel lucru sau acea experienta. Sa fim constienti ca nu e usor si chiar daca pasii sunt mici, sa mergem catre ceea ce ne-am propus. Niciodata nu vom cunoaste dinainte, ci informandu-ne si mai ales experimentand.
Abandonul nu este o solutie,si cel mai rau este ca abandonul o data intrat in viata omului, daca nu vine cineva sa impinga de la spate, devine stil de viata.
Chiar daca incepem drumul, si intampinam un esec…trebuie sa tinem cont de un lucru…singurul esec este renuntarea. Din orice greseala, din orice drum pe care-l parcurgem invatam ceva si capatam experienta. Invatam din trecerea peste piedici, invatam din intalnirile cu cei care au experimentat, invatam din TOT ce intampinam, dar nu invatam stand.
Acum ceva timp, l-am auzit pe dl Prigoana la un post tv, spunand cu alte cuvinte, ca omul de afaceri se deosebeste printr-un singur lucru de ceilalti, prin Curaj.Asa este!
Curajul inseamna a merge spre realizarea a ceea ce ne-am propus. Nu conteaza cat de mari sunt pasii, ci sa inaintam!

Cateva citate din Confucius :

Nu contează cât de încet mergi, atâta vreme cât nu te opreşti.

Să înveţi fără să gândeşti este fără sens; să gândeşti fără să înveţi este periculos.

FA tot ce poţi şi lasă restul pe seama destinului.

Cea mai mare glorie nu o dobândeşti atunci când nu eşti doborât niciodată, ci atunci când te ridici după ce ai căzut.

Am văzut un om care încerca să stingă un foc mare cu o ceaşcă de apă. N-a reuşit şi a tras concluzia că apa nu poate stinge focul. O ceaşcă de apă nu poate stinge focul, dar multă apă îl poate stinge.

Întotdeauna într-o situaţie dificilă există cel puţin o şansă de a învinge.



10 comentarii:

  1. Interesantă postarea ta dr MAG! Aş evidenţia o fărâmă de adevăr:
    …trebuie sa tinem cont de un lucru…singurul esec este renuntarea.
    Adevărat!

    RăspundețiȘtergere
  2. Te imbratisez Elena.Sa experimentam viata!

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc! Frumos spus...
    Nu stiu cat de mare legatura are cu proiectul meu (Regasirea interioara) ceea ce ai spus, daca ai facut o referire si la el, dar tin sa precizez ca ceea ce am initiat nu este nici pe departe abandonat de mine... voi merge inainte atat cat pot si e nevoie...

    Gabriel

    RăspundețiȘtergere
  4. Revenind la ce ai spus, ai dreptate, am intalnit multe piedici de tot felul, foarte putini au sprijinit pana acum... dar in final am inteles si stiu ca totul este cu un rost si ceea ce va fi se va intampla in momentul cel mai potrivit, atat pentru mine si cat pentru restul.
    In concluzie nu voi abandona niciodata acest proiect si am incredere sa mai curand sau mai tarziu se va materializa asa cum trebuie.

    Gabriel

    RăspundețiȘtergere
  5. Gabi,las ca noi doi vorbim pe mess...

    RăspundețiȘtergere
  6. E realitate ceea ce ai scris. Si, cred :), cei care au insitat sa isi implineasca visul stiu cel mai bine! :)
    Zile fericite!

    RăspundețiȘtergere
  7. De multe ori abandonul e insotit de dezamagire, urmeaza amaraciunea, resemnarea, poate chiar furia impotriva situatiei, a celorlalti si a propriei persoane. Iar de aici pana la acceptarea statutului de victima (a sistemului, a soartei, a celorlalti) nu mai e decat un pas.
    Important e sa privim fiecare piedica ca pe o lectie de viata (oare ce am de invatat din asta) si sa mergem mai departe. Poate cu un pas inapoi ca sa privim ansamblul, poate cu un pic de detasare in locul inversunarii dar cu cinvingerea ca cineva acolo, Sus, ne iubeste....
    Ai o nominalizare la mine pe blog daca vei vrea sa o preiei....

    RăspundețiȘtergere
  8. Foarte interesant!Mi-au placut!
    Seara placuta!

    RăspundețiȘtergere
  9. Tare mult mi-a placut articolul, este un mare adevar in ce ai scris, sa avem curaj sa trecem peste toate, precum a spus Confucius:nu conteaza cit de incet mergi,atita vreme cit nu te opresti.

    RăspundețiȘtergere
  10. Minunate citatele !

    Mulțumim pentru încurajări !

    RăspundețiȘtergere