23 mar. 2013

Frumoasa din padurea adormita

"De 100 de ani o printesa doarme neintrerupt in mijlocul unui castel ascuns el insusi in mijlocul unei paduri care se face tot mai deasa din zi in zi, din an in an, devenind de neintrecut si cufundand viata in somn.

Impreuna cu printesa dorm cainele, servitorii, castelul intreg, gradina…Dupa 100 de ani, fiul unui rege vecin afla de existenta frumoasei adormite. Inima i se inflacareaza de dragul ei. Se hotaraste sa mearga si sa o trezeasca.

Putem lesne banui aventurile prin care trece tanarul print strabatand hatisul padurii spre a ajunge in inima ei. Dupa multa vreme, acoperit cu mii de rani, printul inflacarat de iubire depune pe buzele printesei sarutul ce o trezeste. Impreuna cu ea – detaliu de maxima importanta – se trezeste cainele, se trezesc servitorii, casa, gradina. Tot acel mic univers deschide ochii. Ce s-a intamplat?

Frumoasa adormita este Tiferet, Frumusetea, soarele fiintei care nu poate straluci inainte ca Omul sa urce pana la el. Iar Omul nu poate ajunge acolo inainte de a se despuia de padurea psihica, constienta sau inconstienta, care il napadeste treptat si il sufoca.

Nu poate intreprinde aceasta aventura decat dupa ce a devenit constient de prezenta Printesei, Fiinta sa esentiala, spirituala, reflectare a divinului, promisiune a divinului, samanta ascunsa, adormita.

Fat-Frumos care afla de prezenta Frumoasei nu e altul decat Constiinta Informata, capabila sa calauzeasca Omul stapanit de singura dorinta justa pe drumul acestei aventuri. Iar Omul nu poate trai aventura decat sub impulsul dragostei, intr-o dimensiune a dragostei a carei acceptiune nu poate fi redata din pacate prin acest cuvant extrem de contestat in zilele noastre. Doar dragostea adevarata ii permite Printului sa treaca prin incercarile padurii. Atunci cand sarutul este dat, se produce trezirea Fiintei.

Sa notam ca este vorba in acelasi timp de trezirea intregului Cosmos. Servitorii, cainele, gradina sunt Regnurile ce aseapta trezirea Umanitatii pentru a straluci “cu adevarata lor culoare”.

Simbolismul corpului uman
Annick de Souzenelle

8 comentarii:

  1. Excelent!
    Sunt mare fan al povestilor! Citesc povesti de cand am invatat sa citesc si voi citi mult timp de acum inainte! :) Copil fiind, simteam ca ar trebui sa mai fie "ceva"! Si in cazul "Scufitei Rosii" si in cazul "Caprei cu trei iezi" si in cazul "Frumoasei din Padurea Adormita" si in altele! Daca l-a primele doua mi-am dat seama destul de devreme ca e "cu crime" la aceasta interpretare pentru povestea data de tine nu m-as fi gandit! Sigur, nu am nici informatiile necesare aprofundate in mod deosebit!
    Saptamana minunata iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  2. Poate ar trebui sa ne apucam sa recitim povestile copilariei si sa privim mai metaforic...invatam impreuna!Te imbratisez cu drag.Sa ai o saptamana de vis!

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc!
    Imi place mult interpretarea-de fapt,traducerea- povestii,dar si felul in care ai povestit pasii experientei tale din Ungaria.
    Sa-ti fie ,mereu,bine!
    Alexandru.

    RăspundețiȘtergere
  4. Interesanta interpretare ai dat acestui basm stravechi!
    Mi-a placut!
    Seara placuta!

    RăspundețiȘtergere
  5. Doamne, cât de frumoasă și înțeleaptă interpretare ! Știam demult că basmele sunt, de fapt, reprezentări simbolice ale aunor probe inițiatice (ex; cele trei încercări ale voinicului din poveste: lupta cu zmeii interiori, potolirea foamei și a setei spirituale, străbaterea pădurii ignoranței și instinctelor, etc.)

    Dar această interpretare este minunată și completă ! Mulțumim că ne-ai oferit-o. Orice poveste, ca și Biblia, are și un sens esoteric, și acesta este cel care folosește cel mai mult sufletului nostru.

    Numai bine pe cărare !

    RăspundețiȘtergere
  6. Interesant genul tău de povestire...Place. Seară frumoasă, MAG!

    RăspundețiȘtergere