1 iul. 2013

Am pierdut...oare?

"Cum să mai am încredere? M-a înselat!!!!M-a mințit!!!M-a ranit!!!"

Cui nu i s-a întamplat? Nu e om în viață care să nu fi simțit la un moment dat minciuna, trădarea. Și inima parcă i-a fost sfâșiată căci acest lucru a fost determinat de părinte, partener de viață, copil, cel mai bun prieten.

Dar când simți acest lucru?
Când ai impresia că ceva ți s-a luat.

Și atunci pierzi încrederea.
Îți e teamă să mai crezi pe cineva. Trăiești cu suspiciuni. Urmărești să vezi ce face, ce vorbește...

Dar oare ce simți că ai pierdut chiar îți apartine?
Există ceva ce îți aparține?

Totul este trecător. De la obiect până la om.
Nimic nu-ți aparține, nici părinții, nici partenerul de viață, nici copiii, nici obiectul ( fie el casă, masină, afacere, proiect etc) nu-ți aparține.
Ființele își aparțin lor însele. Nimic nu are drept de decizie asupra lor. Nu te agita când cineva a hotărât altfel decât tine. Are dreptul să facă ce dorește cu viața sa, iar consecințele acțiunilor sale il/o privesc.

Tot ce-ți aparține ție este ceea ce tu ALEGI să trăiești : acceptarea că fiecare are dreptul la viață sa sau suferința din neacceptare.
Nu e nimeni vinovat pentru asta în afară de tine. Nici partenerul, nici părinții, nici copiii, nici șeful, nici prietenii.

Cel care minte, trădeaza, înșeala etc nu face decât să SE mintă, să SE trădeze, să SE înșele etc.

Dacă tu te simți astfel este pentru că ai așteptat mai mult decât poate celălalt să îți ofere. Putințele lui/ei la atât s-au redus. Nu uita că nu poți cere cuiva mai mult decât poate oferi, indiferent că e vorba de ceva sentimental sau material.

Singura persoană vinovată pentru suferința ta ești tu.

Acceptă schimbarea ta interioară și trăiește fără să ai așteptări din partea celorlalți. Atunci nu-ți vei mai pierde încrederea. Iar păstrarea încrederii îți va menține aripile în zbor, fără să mai simți ranchiună sau ură.

Nu uita!nimic nu-ți aparține!



10 comentarii:

  1. Am citit multe articole pe tema asta, dar tu ai spus asa de scurt, frumos si pe inteles! Multumesc, Mag! Te imbratisez cu drag.

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, nimic nu ne apartine... suntem trecatori prin viata, suntem pentru un timp, chiriasii acestui pamant... Nu ne avem decat pe noi si gandurile noastre...

    RăspundețiȘtergere
  3. Sentimentele iti apartin.
    Sint ale tale si poti sa le oferi.
    Ai acea senzatie de pierdere atunci cind oferi sentimentele tale si ti se accepta,dar doar pentru a pleca,a disparea,a insela .
    Si-arunci schimbarea de care spui implica si a nu mai oferi acel putin pe care il ai?

    RăspundețiȘtergere
  4. Schimbarea înseamnă să dăruiești fără să aștepți ceva de la celălalt.

    RăspundețiȘtergere
  5. Faptul ca oferi fara sa astepti ceva in schimb nu inseamna ca nu poti fi inselat,furat,mintit.Nu astepti nici bataia de joc.

    RăspundețiȘtergere
  6. Mihaella,nu contest ce spui,doar ca exista situatii in care oferi fara sa astepti ceva si:
    Coboram din mijlocul de transport in comun.Am oferit bratul unei persoane ,pentru a o ajuta la coborire.Mi-a scuipat in palma.
    N-am asteptat nimic,cu atit mai putin asa ceva.
    Ei,in astfel de situatii (si nu numai) ai senzatia de pierdere.De a fi aruncat ceva frumos din tine in noroi spre a fi calcat in picioare de cineva...

    RăspundețiȘtergere
  7. Faptul că oferi fără să aștepți te învață ca treptat să iesi din ciclurile suferinței.Cu cât înveți acest lucru bătaia de joc nu te mai atinge,deși ea există, căci crește protecția energo-spirituala.
    Cazul prezentat de tine și trăit de tine reflectă că INSTINCTUAL tu aștepți recunoștința.Și când spun acest lucru nu mă refer în speța la întamplarea respectivă,ci la stilul tău de viață.Chiar dacă de la acea persoană tu nu așteptai nimic, în general în viață astepți să ți se recunoască meritele, să fi apreciat. Motiv pentru care, la reacții manifestate ca în cazul persoanei respective, suferi.
    La asta ajută meditația, la descoperirea a ce se afla în interiorul tău conștientizat și neconștientizat de tine.
    Toți avem interior informațional neconștientizat și născut ca urmare a acțiunilor trecute, din alte vieți sau din asta viață. Acestea, de care nu am aflat deocamdată, că există în noi determină aceste comportamente și reacții din partea semenilor.
    Atunci când ne eliberăm de asteptări începem să vedem mai clar lucrurile, prin meditație curățam în interior și în paralel nu mai creăm cauze pentru efectele ce ar putea să apară în viitor.
    Dacă ai spune acum această "întamplare" a ta unui călugar,ortodox,tibetan si de oricare rit ți-ar răspunde că trebuia să mulțumesti persoanei care ți-a scuipat în palma. Căci ea ți-a arătat astfel că în acea mână există o amprentă ca urmare a unei greșeli,și că ea...persoana, a intrat pe frecvența acesteia.Ea ți-a fost într-un fel profesor.
    Să nu crezi că spun că tu ai impurități, iar eu sunt curată...mama ce am eu de curățat!experiența ta (și eu am ajutat candva o colegă de facultate într-o problemă a ei și la puțin timp mi-a scos vorbe grele...nu e scuipat,dar aproape) mi-a amintit de ce a spus Confucius "Când vezi un om bun,imită-l!când vezi un om rău,analizează-te!"
    E timpul ca fiecare să recurgem la analize interioare în funcție de ceea ce ni se întamplă la exterior.

    RăspundețiȘtergere
  8. I-am multumit,dupa care am ajutat-o totusi sa coboare si mi-am vazut de drum.
    Multumesc pentru explicatii !

    Ar mai fi multe de spus ,dar ca si in cazul analizei in care concluzionezi ca un om e bun sau rau,pentru a-l imita sau pentru a ma analiza,e nevoie de mai mult timp.
    Saru'mina!

    RăspundețiȘtergere
  9. Ai tot timpul din lume,dar nu amâna autoanaliza.Este esențiala în evoluția către mântuire.

    RăspundețiȘtergere